Ørredrillette med krabber



Det her er en herlig og let lille frokostanretning - eller en skøn natmad med et godt glas øl til. Jeg smagte en ørredrillette  hos venner i Odense, og blev helt glad. Jeg gjorde så det, at jeg supplerede den meget salte varmrøgede ørred med en dåse krabber.  En anden gang vil jeg prøve at lave den med tun - det bliver nok noget helt andet. Varmrøget laks er helt sikkert også godt.

Du skal bruge:
En varmrøget ørredfilet, måske to små, så der er ca. lige dele ørred og krabbe
En dåse krabbekød - eller ægte krabber hvis du foretrækker det og vil gøre arbejdet.
To spiseskeer kapers.
Dild - gerne tørrede dildspidser der smager af meget mere end den smagløse pyntedild man kan købe i potter.
Ca. tre teskeer god mayonnaise, - f.eks. den økologiske fra machandel som er min favorit. Rilletten skal bestemt ikke sejle i mayonnaise, kun lige akkurat være samlet.
Peber  -   8-10 vrid på kværnen.
Nej - ingen salt.... slet ingen salt....!! Den røgede ørred kan selv!

Findel ørreden med to gafler (pulled ørred, kunne man kalde det). Tilsæt de afdryppede krabber og øvrige ingredienser og rør det sammen.

Rilletten har godt af at trække et par timer i køleskab.

Server på dit favoritbrød.

Kommentarer