Blomkålsklatter


Der har længe været stille på den her blog. Jeg var lige ved at glemme at jeg havde den, indtil jeg opdagede at mine IBS-symptomer var vendt tilbage fordi jeg ikke har været påpasselig. Så jeg fandt bloggen frem på min ipad og fandt mine gamle opskrifter - og blev da helt nyinspireret.

Den her blomkålsklat blev til af et "tøm køleskabet-raid"  hvor jeg fandt:

ca. 2,5 dl  blomkålspuré
en håndfuld persille
ca. 3 spiseskeer boghvedemel
1 æg
salt og peber

Kom blomkålspureen i en skål. Hak persillen groft og kom den i. Tilsæt boghvedemel. Tilsæt et helt æg og rør det hele godt sammen. det er lidt klistret, så kom en sjat koldt vand i, så dejen lige glider af skeen. Smag til sidst til med salt og peber.

Steg klatterne på størrelse med blinis, ca to minutter på hver side.
Server med en grøn salat eller tag dem med i madpakken eller brug dem som snack med en hvidløgsdressing. Der er mange muligheder.

Enhver grønsag der kan pureres kan i princippet bruges, så det er bare at eksperimentere løs.
Et godt, let måltid. Jeg fik 12 klatter ud af portionen og man kan godt spise mange.

Kommentarer