Den bedste avocadomad


Den bedste avocadomad fik jeg på Cafe Oscar ved Rådhuspladsen i København, en fredag ved frokosttid.Den var så god og nem at gøre efter, så nu har jeg kopieret den i mit eget køkken - med succes:

En skive rugbrød (fra Lagkagehuset, 100% økorug uden hvede).
1 halv avocado.
En spiseske Fynsk Rygeost (Den magre, af skummetmælk er ligeså god som den "fede" af sødmælk)
Et par cornichoner (på cafeen var det strimler af syltet rødløg, men det har jeg ikke, så...)
Salt og peber

Skær avocadoen over og grav den ene halvdel ud med en ske, så du får den i et helt stykke. Læg avocadoen med den flade side nedad på rugbrødet. Skær den i tynde flager og pres forsigtigt ned så flagerne glider en smule fra hinanden. Giv den lidt salt og peber nu.
Læg en god skefuld rygeost ovenpå og top med tynde flager af cornichonerne.

Lav en god kop grøn te til.

Mums, siger jeg bare.

Kommentarer