Boghvedevaffel til morgenmad

 

I stedet for at bage boghvedepandekager (se opskrift andetsteds på sitet) på en pande over gasblus, så har jeg anskaffet et vaffeljern. Det sparer gas, fedtstof, går hurtigt og smager formidabelt.

I disse vafler har jeg tilsat: gulerodsmos, fordi jeg havde nogle gamle gulerødder der ikke kunne holde sig ret længe. Så de blev kogt og pureret og indgår så i vaffeldejen. En håndfuld persille eller anden krydderurt kan også bruges, bare dejen er lind og kan hældes på vaffeljernet. Dejen er ikke sødet.

Bag vaflerne og læg dem på en rist så de ikke sveder. De kan også fint spises kolde, så lav flere end du skal bruge med det samme og stil dem i køleskab med film over, til næste gang du har lyst til en snack.

Til denne morgenmad, fandt jeg i køleskabet en klat æblemos kogt af æbler der ligesom gulerødderne ikke havde langt igen.  

Ovenpå æblemosen nogle striber Ahornsirup, et par skefulde ristede boghvedekerner og sluttelig en skefuld kakonibs. 

 Et godt krus kaffe som ledsager er bare den bedste start på min dag.


Kommentarer